Sunday 17 January 2016

Assalamualaikum... Salam Perkenalan!

Alhamdulilah... nama diberi, NurDiyana Binti Haji Rahmat. Pada tahun 2009, saya melanjutkan pengajian di sebuah Kolej Dar Al-Hikmah yang merupakan sebuah kolej swasta di Bandar Baru Bangi dan berkelulusan di peringkat Diploma dalam bidang Psikologi. Selepas menamatkan pengajian pada tahun 2011, saya bekerja sebagai kerani di sebuah pejabat guaman. Seterusnya saya berkhidmat sebagai guru prasekolah di tadika swasta selama 3 tahun. Saya mempunyai pengalaman bisnes sebagai dropship untuk beberapa jualan seperti jualbeli buku, produk kecantikan dan pakaian. Menulis dan membaca menjadi minat saya sejak di bangku sekolah lagi. Selain itu, saya berkemahiran dalam menulis dan juga memasak lauk-pauk selera kampung. Saya bersifat universal dalam pemilihan buku bacaan. Namun, yang paling saya gemari ialah bahan bacaan yang berunsurkan keagamaan, kehidupan masyarakat, motivasi dan ilmiah. Sahabat-sahabat boleh sentiasa berkunjung di http://tintadiyanahrahmat.blogspot.my/. Matlamat saya dalam menyertai Kelas Penulisan Kreatif ini adalah kerana ingin mendapatkan ilmu dalam bidang penulisan dengan lebih mendalam. Selain itu, saya mahu mendisplinkan diri untuk mencapai cita-cita saya iaitu menjadi penulis yang berkaliber, bermotivasi dan konsisten. Saya juga bermatlamat untuk berjaya menghasilkan buku yang dapat memberi pengajaran, renugan serta ilmu kepada para pembaca. Sekaligus, ia dapat membantu dan membimbing para pembaca untuk berhijrah menjadi lebih baik dalam kehidupan mereka termasuk diri saya sendiri.

(Tugasan 2)

No comments:

Post a Comment