Tuesday 26 January 2016

BUKAN MILIK KITA

Minggu ini adalah minggu kesembilan kehamilan saya. Hari ini saya mengalami pendarahan membuatkan saya sedikit hilang semangat dan sedikit risau.

Saya telah membuat pemeriksaan dari pakar sakit puan dari Klinik Kesihatan kerajaan. Disitu saya diberi maklumat bahawa kandungan saya di tahap 50/50. Kehamilan saya mungkin jadi ataupun sebaliknya. Dua minggu lagi adalah satu jawapan. Semua ini adalah ketentuan Allah.

Innalilah... ia adalah satu ujian yang berat buat saya. Dengan harapan yang saya sudah tanamkan. Rasa takut, sedih dan risau sentiasa bermain di fikiran saya. Air mata juga menjadi teman buat saat ini.

Rakan-rakan dan ahli keluarga menasihati untuk bersabar dan menerima ujian Allah ini. Bersangka baik kepada Allah.  InshaAllah, saya akan laluinya walau apa saja yang terjadi sekalipun. Ada rezeki atau tidak, saya tetap syukuri. 

Ia membuatkan saya tersedar satu perkara, semua disekeliling kita ini bukan milik kita malah diri kita, suami dan anak yang sedang dikandungkan ini juga bukan milik kita. Mereka sebenarnya milik Allah. Allah yang Maha Penyayang meminjamkan kepada kita. Dia saja tempat kita bergantung dan berharap. Semoga saya dan bakal anak soleh/solehah ini selamat dan sihat bawah rahmat Allah dan cahaya iman. 

No comments:

Post a Comment