Thursday 28 April 2016

SOALAN 2


Sumber Rujukan (Hak Milik ITBM)

2.    Silly (Pandir) ialah seorang lelaki pertengahan umur yang menyikat helaian rambutna yang tidak bermaya untuk membentuk jambul berpusar lalu melekatkannya dengan penyembur rambut pada kepalanya yang botak dan berharap tiada sesiapa yang akan mengetahuinya.

   Silly(pandir) ialah seekor anjing baka golden retriever yang perlahan-lahan merangkak turun dari sofa setiap kali tuannya pulang ke rumah, berharap - walaupun banyak bulunya yang melekat pada sofa tersebut - tuannya tidak menyedari bahawa dia telah tidur di atas sofa itu. 

 Apakah benda lain lagi yang menunjukkan Silly(pandir? Berikan tiga lagi contoh.

JAWAPAN :

  Silly(Pandir) ialah seorang budak lelaki berumur 7 tahun mengigit dakwat pensil warna dan menelannya sewaktu di dalam kelas dan memberi alasan bahawa dia menyangka pensil-pensil tersebut adalah gula selepas ditegur oleh guru kelasnya.

   Silly(pandir) ialah seorang datuk yang telah memarahi cucu-cucunya dan menuduh mereka telah mencuri cermin matanya yang hilang tanpa menyedari sebenarnya dia yang telah lupa meletak cermin matanya sendiri.

   Silly(pandir) ialah seorang cikgu yang pantang mendengar muridnya bising atau bertanya sewaktu dia sedang mengajar. Pada suatu hari, salah seorang muridnya telah dimarahi dan didenda berdiri di atas kerusi sehingga habis kelas kerana mengangkat tangan sewaktu dia sedang sibuk mengajar. Akhir kelas, baru dia menyedari bahawa zip seluarnya telah terbuka.



No comments:

Post a Comment