Thursday 21 January 2016

PERMULAAN


Sehijau Warna Daun adalah buku Antologi Sastera Bahasa Melayu yang digunakan pelajar Tingkatan satu untuk subjek Bahasa Melayu di seluruh negeri Melaka, Johor dan Negeri Sembilan. Isinya mengabungkan kompilasi Puisi Tradisional, Prosa Tradisional, Sajak, cerpen dan Skrip drama yang harus dipelajari dan dikaji pelajar-pelajar.

Bagi saya, buku ini adalah satu memori. Satu sejarah. Sejarah permulaan saya meminati dunia penulisan. Lebih-lebih lagi di bahagian skrip drama. Amat terkesan di hati saya apabila saya mula menulis walaupun tidak begitu baik. Namun, saya dapat rasai satu perasaan yang amat menyenangkan hati saya. Lebih-lebih lagi, apabila saya menulis, seolah-olah saya berada dalam dunia saya sendiri. Minat ini menjadi satu cita-cita. Ia sentiasa mengalir dalam diri saya sehingga kini. Walaupun penulisan saya tidak lah begitu baik dan professional seperti penulis-penulis tersohor di luar sana. Tetapi, ia langsung tidak menghalang saya untuk terus menulis dan belajar lebih lagi dalam bidang penulisan.


Alhamdulilah… Allah berikan rasa nikmat kepada saya untuk kebolehan ini. Walaupun masih merangkak. InshaaAllah, saya yakin Allah berikan saya anugerahi ini hanya kerana untuk kebaikan dan satu amanah yang belum saya langsaikan.


Sehijau Warna Daun, permulaan saya melangkah dalam dunia penulisan.

No comments:

Post a Comment