Tuesday 26 January 2016

ULASAN E-BOOK ASAS BLOG DAN PENULISAN (TUGASAN 1 & 5)

Bismillah… Assalamualaikum

Alhamdulilah, selesai sudah saya membaca e-book asas blog dan penulisan ini. Selepas meneliti, saya lebih memahami tips dan langkah membina blog dengan lebih efektif. Selain itu, saya sedar penentuan sesuatu tajuk atau topik bagi sesebuah blog sangat penting untuk mendapatkan pembaca yang konsisten dan setia.

Seterusnya, saya namakan konsep 2 dalam 1 dimana kita bukan saja menulis namun kita masih boleh berbisnes. Teknik-teknik yang diterangkan memberi saya banyak ilham serta contoh-contoh blog yang baik dapat dijadikan panduan serta menjadi contoh terbaik.

Langkah-langkah dan tips untuk menulis dengan lebih efektif dan terpengaruh memberi sedikit sebanyak ilmu dan panduan kepada saya untuk memperbaiki teknik penulisan saya dalam penulisan blog.

Selain itu, saya juga mendapat satu kesedaran bahawa seorang penulis patut bijak dalam mencuri masa untuk menulis setiap hari. Gunakan masa yang ada walaupun sekejap untuk menulis. Dengan ini, penulisan kita makin hari makin konsisten serta mantap. Dengan penulisan blog ini, bukan saja saya dapat melatih teknik penulisan saya. Malah saya juga dapat pelajari untuk menjadi penulis yang konsisten dengan menulis tanpa ada waktu yang tertangguh dan tiada alasan untuk tidak menulis.

Malah, saya juga mendapat satu ilham bahawa dengan blog ini juga, saya dapat jadikan target untuk menghasilkan satu buku satu hari nanti.

Terima kasih kerana membaca ulasan ini.


Sekian, terima kasih. J

No comments:

Post a Comment