Thursday 28 April 2016

NOVEL PERTAMA ~ TEMAN TERULUNG ~


Ini adalah novel pertama yang saya tulis dalam masa 2 tahun dan berjaya disiapkan pada tahun 2013. Tidak diterbitkan dalam bentuk buku. Saya memilih untuk menerbitkannya di laman web Wattpad. Saya akui saya jatuh cinta dengan novel ini. Bukan kerana ia bagus atau lain daripada lain tapi saya begitu dekat dengan watak-wataknya walaupun ia adalah ciptaan saya sendiri.

Raihanah dan Nadhirah yang merupakan watak utama dan sahabat baik berjaya menceriakan hidup saya. Sehingga bila selesai saya menulis novel ini, saya begitu sedih kerana seolah-olah saya mahu meninggalkan mereka. Novel ini memberi kesan yang amat bermakna pada saya. Saya dapat rasakan saya menulis dari dalam hati saya. Saya berjaya mencipta dunia mereka. Akan tetapi, novel ini masih kurang dari segi tatabahasa yang betul dan susunan ayat yang baik.

Namun, Saya merancang untuk mengedit semula dan jika ada rezeki saya mahu cuba menghantar di syarikat penerbitan yang sudi menerima.

Raihanah, Nadhirah... i miss you both so much~

Semoga kisah mereka dapat dibaca oleh semua. 

No comments:

Post a Comment