Monday 4 April 2016

PUASA BELI BUKU SELAMA 3 BULAN

Gara-gara 'Great Offer' yang ditawarkan oleh Kedai Buku Popular. Saya terjebak membeli lebih daripada sepuluh buah buku. Tawaran itu hanya untuk buku inggeris antarabangsa. Akibat terlalu minat dengan buku, susah untuk saya kawal untuk tidak membeli buku. Lebih-lebih lagi apabila berkunjung di kedai buku. 

Buku adalah sahabat saya.

Namun, akibat membeli banyak buku dalam satu masa atau dalam masa yang dekat. Saya gagal untuk membaca kesemua buku yang saya telah beli. Dan seperti yang saya katakan sebelum ini. Saya gagal merancang masa saya dalam seharian.

Oleh itu, saya bertekad untuk berpuasa membeli buku selama 3 bulan dan target untuk menghabiskan suku atau separuh buku-buku yang telah saya beli. 

Tidak mudah yang saya fikirkan sebenarnya. Sangat menyeksa jiwa dan raga. Lebih-lebih lagi apabila terpaksa membuat 'dek' apabila melalui depan kedai buku. 

Apa-apapun, saya tidak boleh berpatah balik. Saya harap saya kuat selama berpuasa ini. Paling penting, mencapai target untuk membaca suku atau separuh buku.

No comments:

Post a Comment