Monday 11 April 2016

UPDATE TERKINI GOODREADS

12/04/2016

Alhamdulilah... ada peningkatan. Saya berjaya menghabiskan beberapa buah buku. Saya akui dengan adanya perancangan masa membuatkan saya lebih lancar membaca buku. Contohnya, Untuk buku yang nipis saya mengambil masa dalam satu atau dua jam. Untuk buku yang sederhana tebalnya saya mengambil masa selama dua hari.

Namun, untuk beralih membaca buku yang baru bukanlah sesuatu yang menyenangkan. Kadang-kadang, kita seolah-olah tidak bersedia dan boleh membuatkan minda kita terasa beku. Cadangan saya, ambil lah masa sebentar. Berapa lama? Terpulang pada diri masing-masing. Jika saya, saya mengambil masa yang lama juga, ada ketikanya sehingga satu hari. Apa yang lebih utama, bila kita rasa 'fresh'. Hati senang, semangat pun berkobar-kobar. 



No comments:

Post a Comment